Våre samarbeidspartnere Gjennom sterke samarbeid og felles kampanjer skaper vi en bedre fremtid for barn og unge verden over. Sammen for å tette det digitale gapet Vår felles målsetning er å redusere digitale ulikheter i Telenors markeder. Dette gjør vi gjennom å styrke barn og unges digitale ferdigheter, med et spesielt fokus på inkludering av jenter. Les mer om samarbeidet med Telenor Kombinerer kjernekompetanse for å få flere unge i arbeid Accenture støtter Plan med kompetanse og bidrag innenfor innovasjon og teknologi, og sammen kombinerer vi vår kjernekompetanse for å styrke unges muligheter på arbeidsmarkedet. Les om samarbeidet med Accenture "Girls Takeover" av norsk næringsliv Hvert år gir toppledere fra seg sjefsstolen til en jente for en dag. Dette til støtte for Plans arbeid for jenters rettigheter, og får å vise at jenter har samme mulighet til å ta viktige lederposisjoner. Les om "Girls Takeover" Kaffesalg gir muligheter for barn i Uganda For hver kilo kaffe King Coffee selger, går 10 kroner til Plans arbeid i Uganda. Målet er at 4000 barn skal få bedre omsorg, helse og læring, med et spesielt fokus på jenters utdanning. Les mer om samarbeidet med King Coffee Strømleverandør bidrar til rent vann i Zimbabwe Sammen har Sogn og Fjordane Energi og Plan sørget for at 27.000 mennesker i Sierra Leone og Zimbabwe har fått tilgang til rent vann. Neste prosjekt vil gi 12.000 mennesker i Zimbabwe samme mulighet. Les mer om samarbeidet med SFEStøtter Plan med sin kompetanse BearingPoint støtter Plan med sin kjernekompetanse for å bidra til effektivisering. For BearingPoints ansatte er det motiverende og utviklende å få brukt sin kompetanse i prosjekter hvor man utgjør en forskjell. Gode klimavalg gir støtte til jenters utdanning Jo flere som bruker appen til Fauna, desto mer penger går til arbeidet med å gi jenter utdanning. Les om samarbeidet med Fauna Hackaton med unge for å finne løsninger i Covid krisen Sammen med partner, Accenture, og Young Sustainable Impact, inviterte Plan unge fra hele verden til å utvikle løsninger på utfordringer jenter møter under Covid. Deltakerne fikk hjelp fra mentorer fra næringslivet og Plan. Se løsningene herFlüggerandelen til Plans arbeid "Flüggerandelen" gir kunder mulighet til å støtte en organisasjon og samtidig få 20% rabatt på produkter. Gi beskjed om at du vil støtte Plan neste gang du handler, så vil 5% av beløpet gå til Plans arbeid for å gi barn trygghet, utdanning og helsetilbud. The Body Shop + Plan = store drømmer The Body Shop ønsker at jenter og unge kvinner skal tørre å ha store drømmer. For hvert eneste produkt The Body Shop solgte i november og desember 2019, ga de derfor et beløp til Plans arbeid med å gi unge jenter yrkesrettet opplæring. Les mer om samarbeidet med The Body Shop Tom Wood + Costume + Plan = jenters rettigheter I forbindelse med Jentedagen i 2019 gikk Plan sammen med moteaktørene Costume og Tom Wood for å sette jenters rettigheter på agendaen. Resultatet var Equality ring, der overskuddet av salget gikk til Plans arbeid for jenter. Les mer om ringen og samarbeidet Costume + Holzweiler + Plan = hjertesak Costume og Holzweiler lanserte en egen kolleksjon i forbindelse med Jentedagen 2018. "Vi har lenge hatt lyst til å starte et veldedig prosjekt i India, og dette blir vår mulighet til å gi tilbake til det landet vi har produsert i fra dag én," sier Susanne Holzweiler. Hele overskuddet av salget gikk til å gjøre hverdagen tryggere for jenter i New Dehli i India. Les mer om samarbeidet